środa, 3 sierpnia 2011

Curry z kurczakiem

Jestem bardzo ciekawa nowych smaków i postanowiłam wypróbować kuchnię indyjską.
W pewnej knajpce w Sopocie zamówiłam zielone curry z kurczakiem, pędami bambusa i ryżem, jak dla mnie zbyt ostre.
 Moja wersja jest z żółtym curry zdecydowanie łagodniejszym.





Składniki:
1 podwójna pierś z kurczaka
1 mała cukinia
1 czerwona papryka
1 por
3 marchewki
1 cebula
słoiczek pędów bambusa
200 ml. śmietany 18%
3 łyżki curry żółtego
1,5 l bulionu
ziele angielskie
liść laurowy
2 ząbki czosnku
pieprz i sól
łyżka masła 

Dzień wcześniej marynujemy kurczaka pokrojonego w kostkę.
W garnku  na maśle zrumienić poszatkowaną cebulę.
Dolać bulion z przyprawami.
Warzywa pokroić w paski i dodać do bulionu - gotować ok. 10 min.
Do zupy dodać kurczaka i pędy bambusa.
Doprawić curry i wycisnąć czosnek.
Kiedy warzywa zmiękną dodać śmietanę i pogotować ok. 2 min. 
Podawać z ugotowany ryżem.
SMACZEK ;-) 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz